Zestrea lăsată de PSD viitorului guvern: terminarea a peste 500 kilometri de autostradă, proiecte de 6 miliarde euro

1 lună ago Pîrloagă Marian Comentariile sunt închise pentru Zestrea lăsată de PSD viitorului guvern: terminarea a peste 500 kilometri de autostradă, proiecte de 6 miliarde euro

Propaganda electorală a PNL indică cum că PSD nu a fost în stare să finalizeze 1 km de autostradă. Liberalii omit să spună cum PSD a scos satul românesc din noroaie, asfaltând prin proiecte PNDL în fiecare an, în fiecare comună între 5 – 15 km de șosele. Privind autostrăzile…pe lângă 75 de kilometri de autostradă moşteniţi de la guvernările anterioare, PSD lasă la rândul său spre finalizare alţi aproape 470 de kilometri.

PSD a lansat la licitaţie şi a început proiecte de aproape 470 de kilometri de autostradă, cu o valoare estimată de 26 miliarde de lei (5,5 miliarde de euro). Cele mai importante autostrăzi demarate în ultimii trei ani sunt Autostrada de Centură Bucureşti (A0), Autostrada Sibiu – Piteşti (A1), Autostrada Ploieşti – Comarnic – Braşov (A3), Autostrada Moldovei (A7) şi Autostrada Unirii (A8). Pentru două proiecte din lista de mai sus, Guvernul PSD a ales opţiunea parteneriatului public – privat. Este vorba de Autostrada Ploieşti – Braşov, unde ar putea fi semnat chiar săptămâna aceasta contract cu asocierea chino – turcă CCCC – Makyol.

Prin  parteneriat public privat ar trebui să fie construit şi tronsonul Târgu Neamţ – Iaşi din A8, pentru care au fost depuse patru oferte şi acum se poartă negocieri, conform datelor din platforma de achiziţii publice SICAP.

 Ceva mai avansate sunt unele loturi din A0, A1, A3 şi A7, unde au fost desemnaţi deja constructori. Pentru cele trei loturi ale secţiunii sudice din Autostrada de Centură Bucureşti (A0), au fost deja semnate contractele cu firmele constructoare şi a fost demarată proiectarea. Pentru cel mai important proiect rutier al României,  Autostrada Sibiu – Piteşti, a fost deschis  primul şantier pentru construcţie. Austriecii de la Porr, ce au câştigat contractul pentru secţiunea 1 Sibiu – Boiţa, au intrat cu buldozerele pe teren. Pentru secţiunea 4, Tigveni – Curtea de Argeş, sunt evaluate ofertele depuse pentru construcţie, iar pentru secţiunea 5, Curtea de Argeş – Piteşti, încă nu s-a tranşat lupta dură dintre chinezi şi italieni.