I.S.U. Călărași își prezintă rezultatele pe 2016

8 ani ago Pîrloagă Marian Comentariile sunt închise pentru I.S.U. Călărași își prezintă rezultatele pe 2016

 

                                                                                                      EVALUAREA ACTIVITĂŢILOR DESFĂŞURATE ÎN ANUL 2016 DE I.S.U. CĂLĂRAŞI

 

  1. Evaluarea specifică
  2. Gestionarea situaţiilor de urgenţă

Monitorizarea situatii lor de urgenta, conducerea si coordonarea misiunilor, menţinerea unei capacităţi optime de răspuns, eficientizarea acţiunilor şi gestionarea cu maximă eficienţă a resurselor, respectiv îmbunătăţirea cooperării şi colaborării interinstituţionale este atributul Centrului Operational care in anul 2016 a gestionat urmatoarea situatie operativa:

Raspunsul prin echipajele de intervenţie la  7.214 solicitari pentru rezolvarea diferitelor tipuri de situaţii de urgenţă ceea ce reprezintă o medie de 19,8 intervenţii pe zi, mai mult cu aproximativ 13% decât în anul 2015 când subunităţile inspectoratului au intervenit la un număr de 6.381 situaţii de urgenţă.

Repartiţia acestor intervenţii pe categorii este următoarea:

266 pentru stingerea incendiilor reprezentând 3,7% din totalul intervenţiilor, mai mult cu 4,7% faţă de anul 2015 când au fost un număr de 254 incendii;

367 incendii de vegetaţie reprezentând 5% din total, mai mult cu 256,3% decât în anul 2015 când au fost 103 incendii de vegetaţie;

6.018 intervenţii S.M.U.R.D., reprezentând 83,4% din totalul intervenţiilor, mai mult cu 8,3% decât în anul 2015 când au fost un număr de 5.553 intervenţii;

356 acţiuni pentru protecţia comunităţilor (8 asanări/distrugeri de muniţie, 53 inundaţii, 130 de asigurare măsuri PSI la evenimente publice de amploare, 6 intervenţii salvare de persoane, 10 intervenţii salvare de animale, 6 intervenţii spălare drum public, 5 căutare persoane, 3 asigurare măsuri p.s.i. la conducte de gaze, 7 salvări persoane din auto înzăpezite, 17 deblocări de persoane din spaţii de locuit, 1 intervenţie CBRN (accident rutier DN3-com. Lehliu), 110 transport persoane sprijin SAJ), reprezentând 4,9% din totalul intervenţiilor, mai mult cu 27,6% decât în anul 2015 cu 279 acţiuni pentru protecţia comunităţilor (10 asanări/distrugeri de muniţie, 89 inundaţii, 3 intervenţii/monitorizare CBRN,  57 de asigurare măsuri PSI la evenimente publice de amploare, 36 intervenţii salvare de persoane, 3 intervenţii salvare de animale, 5 intervenţii spălare drum public, 7 degajare/căutare persoane înecate, 9 asigurare măsuri p.s.i. la conducte de gaze, 7 deblocări de uşă, 1 asigurare măsuri p.s.i. la un camion răsturnat pe autostradă, 1 asigurare măsuri p.s.i. la producție eveniment cultural, 1 îndepărtare tencuială de pe un bloc, 50 transport persoane sprijin SAJ);

► 207 intervenţii la care nu s-a acţionat (128 deplasare fără intervenţie, 49 întors din drum şi 30 alarme false), reprezentând 3,79% din total intervenţii, mai mult cu 56,1% comparativ cu anul 2015 când am fost solicitaţi la 242 intervenţii la care nu s-a acţionat (163 deplasare fără intervenţie, 59 întors din drum şi 20 alarme false).

Totodată în anul 2016 subunităţile de intervenţie au executat un număr de 1.063 recunoaşteri în teren.

Din cele 7.007 situaţii de urgenţă la care a intervenit efectiv inspectoratul, (aici exceptând cele 207 – deplasare fără intervenţie, alarmă falsă şi întors din drum ), 1.988 au avut loc în mediul urban, 4.904 în mediul rural şi 115 pe caile de comunicatii ce străbat teritoriul judeţului Călăraşi.

La un număr de 172 intervenţii pentru stingerea incendiilor şi incendiilor de vegetaţie subunităţile inspectoratului au colaborat cu Serviciile Voluntare pentru Situaţii de Urgenţă.

Distanţa totală parcursă din subunităţi până la locul producerii situaţiilor de urgenţă în anul 2016, este de 75.250 km, cu o medie de 10,4 km pe intervenţie.

Timpul mediu de răspuns (de deplasare la intervenţii) a fost în anul 2016 de 9 minute şi 4 secunde.

  

Intervenţii la Incendii şi Incendii de vegetaţie

În ceea ce priveşte intervenţiile la incendii şi incendii de vegetaţie, I.S.U. “Barbu Ştirbei” al judeţului Călăraşi a fost solicitat în cursul anului 2016, să intervină pentru localizarea şi limitarea a 633 intervenţii din totalul de 7.214 al acestei perioade ceea ce reprezintă 8,7% din totalul intervenţiilor.

 

În anul 2016 în urma intervenţiei prompte la incendii au fost salvate 13 persoane (9 adulţi şi 4 copii), comparativ cu anul 2015 când au fost salvate 5 persoane adulte. Din păcate statistica a înregistrat şi 4 persoane adulte decedate, în anul trecut (2015) fiind înregistrate 11 persoane decedate (10 adulţi şi 1 copil).

Distanţa totală parcursă către locul de producere al incendiilor şi incendiilor de vegetaţie în anul 2016 a fost de 7.579 km, cu o medie de 11,9 km/intervenţie.

Timpul mediu de răspuns la cele 266 incendii în anul 2016, a fost de 7 minute şi 48 secunde, faţă de timpul de 8 minute şi 52 secunde înregistrat în anul 2015 (357 incendii).

Timpul mediu de intervenţie la cele 266 incendii la nivelul inspectoratului în anul 2016, a fost de 49 minute şi 32 de secunde, faţă de 44 minute şi 13 de secunde, reprezentând media din anul 2015 (357 incendii).

 

Intervenţii S.M.U.R.D.

Numărul intervenţiilor de acordare a asistenţei medicale de urgenţă se ridică la 6.018 intervenţii, reprezentând 83,4% din total, la 402 de intervenţii echipajele S.M.U.R.D. intervenind în cooperare cu ambulanţele S.A.J. Călăraşi.

Intervenţia S.M.U.R.D. a fost solicitată astfel:

  • 3 pentru descarcerare persoane;
  • 21 pentru asistenţă persoane+descarcerare;
  • 994 pentru asistenţă persoane.

Au fost asistate un număr de 6.091 persoane, 5.524 fiind adulţi şi 399 copii. Din cele 6.091 persoane, 30 au fost găsite decedate, iar la un număr de 153 persoane le-au fost efectuate manevrele de resuscitare (12 dintre acestea au răspuns manevrelor de resuscitare), celelalte victime în număr de 138 nerăspunzând manevrelor de resuscitare, conducând la numărul total de persoane decedate la 168 (166 adulţi+2 copii).

Având în analiză solicitările SMURD, trebuie să nominalizăm următoarele intervenţii:

  1. Accidentul rutier din data de 05.07.2016, de pe Autostrada A2, km. 68, pe sensul 2, Constanţa-Bucureşti, în care au fost implicate 2 autovehicule (1 autocar şi 1 autotren), din care a rezultat un total de 9 persoane implicate, astfel:
  • 1 persoană decedată;
  • 8 persoane rănite, din care:
  • 3 persoane care au fost transportate la unităţile de primire urgenţe din judeţul Călăraşi;
  • 5 persoane cărora li s-a asigurat asistenţă medicală, dar au refuzat transportul la spital.

Pentru asigurarea intervenţiei operative s-a declanşat „planul roşu de intervenţie”, forţele participante la intervenţie din partea ISU CL ridicându-se la 6 autospeciale de intervenţie cu 21 cadre militare, iar celelalte instituţii implicate (Poliţia A2, SAJ CL, ISU BIF), au intervenit cu 8 autospeciale de intervenţie cu 18 persoane.

  1. Accidentul rutier din data de 05.11.2016, de pe Autostrada A2, km. 67, pe sensul 1, Bucureşti-Constanţa, în care au fost implicate un număr total de 32 autovehicule (1 TIR, 3 microbuze şi 28 autoturisme), din care a rezultat un total de 60 persoane implicate, astfel:
  • 3 persoane decedate;
  • 57 persoane rănite, din care:
  • 42 persoane care au fost transportate la unităţile de primire urgenţe din judeţul Călăraşi şi municipiul Bucureşti;
  • 15 persoane cărora li s-a asigurat asistenţă medicală, dar au refuzat transportul la spital.

Pentru asigurarea intervenţiei operative s-a declanşat „planul roşu de intervenţie”, forţele participante la intervenţie din partea ISU CL ridicându-se la 19 autospeciale de intervenţie cu 52 cadre militare, iar celelalte instituţii implicate (IPJ CL, Poliţia A2, SAJ CL, ISU BIF, SAJ BIF, ISU IL şi ISU CT), au intervenit cu 39 autospeciale de intervenţie cu 110 persoane.

  1. Accidentul rutier din data de 12.12.2016, de pe drumul naţional DN 4, în apropierea localitaţii Curcani, în care au fost implicate 2 autovehicule (1 microbuz şi 1 autoturism), din care a rezultat un total de 21 persoane implicate, astfel:
  • 21 persoane rănite, care au fost transportate la unităţile de primire urgenţe din municipiul Olteniţa şi municipiul Bucureşti;

Pentru asigurarea intervenţiei operative s-a declanşat „planul roşu de intervenţie”, forţele participante la intervenţie din partea ISU CL ridicându-se la 10 autospeciale de intervenţie cu 31 cadre militare, iar celelalte instituţii implicate (IPJ CL, SAJ CL, ISU BIF, IJJ CL), au intervenit cu 13 autospeciale de intervenţie cu 32 persoane.

Personalul participant la intervenţie a îndeplinit în condiţii foarte bune atribuţiunile funcţiilor pe care erau încadraţi, au respectat regulile de securitate şi sănătate în muncă şi au executat întocmai ordinele şi misiunile primite.

Comunicarea cu Dispeceratul I.S.U.J. Călăraşi s-a efectuat prin intermediul telefoanelor mobile de serviciu şi terminale Tetra, neexistând întârzieri sau alte deficienţe privind transmiterea rapoartelor operative către eşaloanele superioare.

Intervenţia forţelor participante a fost promptă, realizându-se o cooperare eficientă cu structurile operative din cadrul celorlalte instituţii cu atribuţii în gestionarea situaţiilor de urgenţă de acest tip.

Pentru gestionarea intervențiilor medicale in anul 2016, distanţa totală parcursă de ambulanţele inspectoratului către locul producerii situaţiei de urgenţă a fost de 59.335 km, cu o medie de 9,86 km.

Timpul mediu de răspuns a fost de 8 minute şi 18 secunde, cu aproximativ 28% mai mic decat timpul mediu la nivel national.

Timpul mediu de intervenţie a fost de 26 minute şi 41 secunde, cu 2,6% mai mare decât în anul 2015, care a fost de 26 minute şi 02 secunde.

 

Cu ocazia activităţilor de prevenire desfăşurate, au fost constatate 3.634 deficienţe, 33 fiind soluţionate pe timpul controalelor, pentru care au fost aplicate 3.094 avertismente şi 365 amenzi, în cuantum de 1.364.660 lei.

Comparativ cu anul 2015 se constată o scădere de aproximativ 27 % a numărului de deficienţe constatate de la 4.200 în anul 2015 la 3.094 în anul 2016, o scădere de 16% a sancţiunilor contravenţionale cu amendă de la 433 amenzi în anul 2015, la 365 amenzi în anul 2016, cuantumul acestora scăzând cu 33% de la 2.027.214 lei în anul 2015 la 1.364.660 lei în anul 2016. Diferenţa dintre numărul de deficienţe constatate 3.634 şi numărul de deficienţe sancţionate contravenţional 3459, adică 175, o reprezintă constatările privind lipsa autorizaţiei de securitate la incendiu, al cărei termen de obţinere a fost prorogat de modificările aduse la Legea nr. 307/2006 prin O.G. 17/2016.

 

La nivelul Compartimentului Avizare-Autorizare au fost înregistrate un număr de 565 cereri privind emiterea avizelor, autorizaţiilor şi acordurilor de securitate la incendiu şi protecţie civilă, comparativ cu 441  în anul 2015, înregistrându-se o creştere cu 28,11%, astfel:

Au fost înregistrate 174 cereri pentru emiterea avizelor de securitate la incendiu comparativ cu anul 2015 când au fost înregistrate 168 în creştere cu 3,57%. Pentru 82 de solicitări au fost  emise avize de securitate la incendiu comparativ cu anul 2015 când au fost emise 69 în creştere cu 18,84%. Pentru 92 de solicitări au fost întocmite adrese de respingere în vederea completării şi/sau remedierii deficienţelor constatate comparativ cu anul 2015 când au fost respinse 99 în scădere cu 7,07%.

Au fost înregistrate 3 solicitări pentru emiterea avizelor de protecţie civilă, comparativ cu anul 2015 când  nu au existat solicitări, pentru toate documentaţiile depuse fiind emise avize de protecţie civilă.

Au fost înregistrate 157 cereri pentru emiterea autorizaţiilor de securitate la incendiu comparativ cu anul 2015 când au fost 116 în creştere cu 35,34%. Pentru 50 de solicitări au fost emise autorizaţii de securitate la incendiu comparativ cu anul 2015 când au fost emise 48 în creştere cu 4,16%. La 107 de solicitări au fost întocmite adrese de respingere în vederea completării şi/sau remedierii deficienţelor constatate la verificarea documentaţiei sau la verificarea în teren efectuată în vederea certificării realizării măsurilor de apărare împotriva incendiilor ,comparativ cu  anul 2015 când au fost 68 în creştere cu 57,35%.

Au fost înregistrate 4 solicitări pentru emiterea autorizaţiei de protecţie civilă faţă de 2015 când a fost înregistrată 1 solicitare, în creştere cu 400%.  Ca urmare a verificării documentaţiilor depuse şi realizării obiectivelor de investiţii au fost emise 3 autorizaţii de protecţie civilă faţă de anul 2015 când nu au fost emise  autorizaţii şi s-a întocmit 1 adresă de respingere.

Privind activitatea de avizare-autorizare, alta decât cea pentru lucrările de construire, au fost analizate şi soluţionate în termenele prevăzute de lege, următoarele documente:

11 acorduri pentru jocuri de artificii comparativ cu 4 în anul 2015 în creştere cu 275%;

40 transporturi de substanţe periculoase, (s-au stabilit rutele cele mai sigure pentru transportul substanţelor periculoase, luându-se toate măsurile pentru înştiinţarea tuturor instituţiilor implicate în aceste acţiuni) comparativ cu 45 în anul 2014 în scădere cu 11,11%.

 

Vechimea tehnicii de intervenţie

  1. Pentru tehnica SMURD:

– între 5 şi 10 ani – 3 ambulanţe (Dragalina, Chiselet, Borcea) şi vehiculul UTV tip ARGO;

– sub 5 ani – 5 ambulanţe (Călăraşi, Lehliu-Gară, Budeşti, Olteniţa şi rezerva operativă) şi 1 ATPVM (Călăraşi);

  1. Pentru autospecialele de stingere cu apă şi spumă:

– între 0 şi 10 ani – 10 autospeciale la care se adăugă autospeciala pe sasiu Scania sosită în luna decembrie;

– sub 10 şi 20 de ani – 3 autospeciale;

– între 20 şi 30 de ani – 8 autospeciale;

– peste 30 de ani – 3 autospeciale (la Olteniţa, Dragalina şi Lehliu-Gară).

II.4. În planul resurselor umane

 

Statul de organizare al unităţii este încadrat cu  93,35%, comparativ cu anul 2015, în care era încadrat de 96,80 % .

Media de vârstă a personalului unităţii, este de 38 de ani, iar pe categorii de personal, se prezintă astfel:

– ofiţeri                                   – 38 ani

– maiştri militari                      – 32 ani

– subofiţeri                              – 38 ani

– personal contractual             – 49 ani.

 

În anul 2016 au fost acordate 218 recompense cadrelor militare şi salariaţilor civili, faţă de 264, acordate in anul anterior.

Un număr de 19 cadre (4 ofiteri si 15 subofiteri) au fost recompensati cu citarea prin OZU de conducerea IGSU pentru profesionalismul de care au dat dovada in misiunea de salvare a persoanelor surprinse in accidentul rutier, de pe A2, din data de 05.11.2016.