Pupatul în dosuri și revista presei făcută de un… montator de jaluzele

8 ani ago Pîrloagă Marian Comentariile sunt închise pentru Pupatul în dosuri și revista presei făcută de un… montator de jaluzele

Celebrul montator de jaluzele și mochete, renumit în realizarea de lucrări de mântuială, fără vreo factură s-a apucat mai nou de revista presei online…Pentru asta, montatorului de jaluzele i-a trebuit o expertiză pe măsură și a trebuit să urmeze cursuri de învățământ superior de agricultură și medicină veterinară la facultatea din Călărași unde predă și doctorul Daniel. De râsul curcilor ați spune…vorba lui Sorin Danciu. Pentru a lucra cu informațiile de presă, lui Știrbu i-a trebuit ceva timp.  După câțiva ani de condus fără permis a devenit informator pe la Poliția Rutieră cu date și informații despre…alții care conduc fără permis. Gustul banilor luați degeaba, fără să scrie măcar 3 rânduri a venit apoi repede pentru montatorul de jaluzele, mai ales după ce a fraierit câțiva jurnaliști  mai multe luni fără a le da un ban. Contractele de publicitate făcute pentru unii primari s-au împăcat foarte bine  cu montarea de jaluzele pe la școlile administrate de primari, ori lipirea de mochete pe la Instituți de la sate. Așa zisele articole ce apar în ziarul lui -pe care nimeni nu îl citește – sunt de fapt comunicate de presă scrise de alte Instituții, de pe unde ia bani degeaba.

Tot felul de Direcții, Primării, sau Servicii/Direcții din Instituții dau bani degeaba montatorului de jaluzele pentru a le preamări activitatea, care deseori este zero barat. Celebră este Primăria Călărași care pentru munca asta istovitoare plătește pe fiecare jurnalist cu vreo 4.5 mil./lună, plus 3-5 mil bani pentru fiecare anunț. Astea se dau  nu prin SEAP ci prin încredințare directă, celor servili care sunt jurnaliști de ai casei. Moca, în presa călărășeană nu se poate, chiar dacă eu încerc să o dovedesc. Presa înseamnă pentru mulți jurnaliști numai contracte. Bani să fie… Să ai rude sau prieteni ori relații pe la cel care trebuie lins, frumos/cu interes… Interesul cititorilor este altul, și pe măsura știrilor de 2 bani prezentate de aceștia, așa cum este și cazul vizualizărilor online ale așa zisului site al montatorului de jaluzele. Erijându-se cu titlul de  specialist în comunicare, el vrea să dea lecții presei online dar fără a se uita în oglindă. Ce pretenție să ai la citirea ale unor subiecte ale sale cum ar fi adopția câinilor, sărbătorirea unor zile pe la vreun Azil sau Centre de copii ori anunțuri de dezinsecție, subiecte ce nu pot avea interesul cititorilor – cu 50-300 vizualizări, față de miile de accesări și vizualizări ale adevăratei prese online? Mulți înțeleg că montatorul de jaluzele nu se poate compara nici pe departe de oamenii de presă tipărită care știu să scrie: Marius Lotrea, Grațiela Soare ori Octavian Câju, ori multimedia ca Florin Driga ori Eugenia Stănescu. De aici neputința…

Sunt 3 modalități de a face bani în presa călărășeană:  scrii de bine și ai contract, scrii de rău și vei fi plătit să nu mai scrii deloc, sau ești plătit ca să nu mai scrie alții. Imaginea unor politicieni locali se plătește foarte bine. Mai ales dacă politicienii sunt zero barat. Mulți înțeleg cât costă întreținerea lunară a unui politician care promite ani de-a rândul asfaltare sau curățenie, de exemplu și nu se ține de cuvânt. Numai că montatorul de jaluzele a descoperit și a 3-a cale…mizeriile comandate de acești politicieni împotriva unor jurnaliști.

P.S. Cotidianul online Atitudinea din Călărași va continua să prezinte știrile, evenimentele și politicienii echidistant, așa cum sunt. O vom face  de fiecare dată documentat cu interviuri înregistrate video, necenzurate sau necomandate de politicieni, direct de la cetățean și cu fotografii de la fața locului. Și aceasta atunci cănd evenimentul se produce. Și mai ales vom păstra bunul simț față de colegii de presă care merită…