Primăria Călărași a rezolvat problema circulației din municipiu. VIDEO
7 ani ago Pîrloagă Marian Comentariile sunt închise pentru Primăria Călărași a rezolvat problema circulației din municipiu. VIDEO
Primăria Călărași a rezolvat problema circulației auto din municipiu. Călărași a devenit primul municipiu din România unde autocamioanele nu au restricții de acces. Ele circulă nestingherite peste tot prin localitate, acolo unde nu te aștepți, pentru că exact așa sunt îndrumate să o facă. Ele agață oglinzile turismelor parcate pe unde se poate și creează spaimă bătrânilor care încearcă să traverseze intersecțiile nesemaforizate ori pe la colțurile străzilor. Gropile din asfalt au devenit ceva normal, cotidian, cu care ne-am obișnuit. Nu este stradă din municipiu care să nu aibe gropi sau denivelări produse în special de traficul greu agabaritic care pătrunde în municipiu pentru a ocoli lucrările de pe strada Variantă Nord. Aici se circulă în ambele sensuri doar ca în fotografie. Adică trotuarul este folosit de căruțe sau camioane…
Minunea va mai ține nu 1 săptămână cât crede șeful Poliției Rutiere dl Deacu sau viceprimarul Dragoș Coman – responsabil cu circulația din municipiu. Firma STRABAG mai are 2 ani la dispoziție să termine ceea ce a început acum 1 an. Adică vreo 4 km, din care nici măcar câteva sute de metri nu a finalizat. Lucrările sunt haotice, se lucrează pe ambele sensuri de circulație. Primăria își aduce aminte că anumite străzi trebuiesc racordate la canalizare și strică ce se realizează pe Varianta Nord. Ecoaqua, Hidroconstrucția sunt firme pe care le doare la bască. Deși trebuiau ca până acum să aducă la starea inițială drumurile pe care le-au ghiorlănit prin tot felul de lucrări – nu vor să o facă. Primarul ocolește subiectul. De fapt îl preocupă doar prețul apei de la robinet pe care o consideră plată, mai bună ca cea din supermarket. Starea drumurilor care creează disconfort oricui este un subiect pe care Primăria îl ocolește. Ca administrator al drumurilor aceasta nu are preocupare, decât a monta pe ele indicatoare, ca să aflăm că…este pericol de accidente.
Singurele soluții la cererea locatarilor disperați de gropile în care dau autocamioanele cu viteză – care le afectează casele sunt niște tăblițe indicatoare atârnate pe alocuri pe câte un sens de acces în minunatul nostru municipiu. Cui vine să creadă că un autocamion ar respecta limita de viteză de max 20 km ca în fotografie? Și cine să controleze asta? Bau Bau…
În fața Inspectoratului județean Călărași pe strada principală de acces în localitate gropile te așteaptă primitor. Nu ai cum să le eviți. Autovehiculele sunt parcate pe o parte și alta a străzii aici. Autocamioanele vin din ambele sensuri. Nu ai cum să le eviți. Nimeni nu îndrumă circulația, pentru că mai important este – spun unii – să sancționezi pe conducătorii auto ce nu poartă centuri de siguranță, de ex. Călărași, un oraș minunat are și multe alte surprize. Probabil groapa va deveni un nou simbol electoral al celor care doresc să ne mai conducă și în mandatul următor. Pentru că numai asta au realizat: gropi – spun oamenii peste tot, arătând cu exemple de lângă ei. Marea asfaltare a fost și a trecut. Ea a fost doar electorală, constând cu aruncarea unor remorci de asfalt pe aleile unor blocuri ocupate de populație defavorizată.
Pe strada Oborului nu poți folosi trotuarul, pentru că riști să fii stropit cu apa ce băltește la marginea drumului de ani de zile. Locatarii sunt și acolo disperați și nu mai au încredere în promisiunile mincinoase ale primarului de reabilitare a infrastructurii. Trotuar este doar pe o parte a străzii. Afli că municipalitatea dorește să realizeze piste de biciclete. Ceva mai important decât realizarea de trotuare.
Traficul auto devine și în Călărași ceva desprins din poveștile primarului Drăgulin, întors recent din Coreea. O nouă viziune despre cum trebuie să îți parchezi autoturismul la intrare în oraș…pentru a folosi bicicleta, sau transportul în comun(min. 20 din video). Nu putem să ne permitem să asfaltăm strada București, pentru că…pe ea se va realiza o pistă de biciclete (min. 16.30 din video)