Primăria Călărași realizează asfaltarea străzilor la prețuri de 10 ori mai mari decât Consiliul Județean.Oare de ce?

7 luni ago Pîrloagă Marian Comentariile sunt închise pentru Primăria Călărași realizează asfaltarea străzilor la prețuri de 10 ori mai mari decât Consiliul Județean.Oare de ce?

 DJ 307 A – Vâlcelele – Vlad Țepeș, o investiție de 4,6 milioane de lei, finanțată de Consiliul Județean Călărași și realizată de Societatea de Drumuri și Poduri.  DJ 307 A înseamnă: 7, 4 kilometri și o valoare a investiției de 4,674 milioane de lei. Lucrările efectuate pe sectorul de drum au fost cele pentru lărgirea carosabilului de la 3 la 6 m (cu două benzi de mers), acostamente (1 m), construire podețe, șanțuri de pământ, amplasarea de marcaje pietonale, montare table indicatoare și parapeți. Deci un km de șosea de la zero realizată de Consiliul Județean costă cca. 6.31 miliarde lei vechi.

Discuțiile cu Eduard Grama, directorul Direcției tehnice din cadrul Consiliului Județean Călărași arată că 1 km de șosea realizată nu are cum să depășească prețul de 7 miliarde lei vechi. Și asta incluzând poduri, parapeți, amenajări… Date tehnice despre lucrările efectuate pe drumul județean 307 A a oferit directorul general al SC DRUMURI și PODURI, Marius Militaru:
„S-au efectuat lucrări de lărgire a carosabilului de la 3 la 6 metri, ceea ce permite acum circulația mașinilor pe două benzi și lucrări de acostament, pe ambele părți ale carosabilului. După consultări prealabile cu specialiștii, au fost construite podețe și șanțuri de pământ, astfel încât evităm acumularea apei de la ploi și topirea zăpezilor și, implicit, evităm inundarea drumului. 
După cum bine știți, siguranța și viața oamenilor nu se negociază, astfel că pe acest segment de drum au fost montați și parapeți de protecție; am instalat, de asemenea, table indicatoare și au fost trasate marcaje rutiere, pe toată suprafața carosabilă. 
Mai mult de jumătate dintre aceste lucrări, pe o distanță de 4,7 kilometri, au fost efectuate în 2018, cu sprijinul Consiliului Județean Călărași 
Tot cu sprijinul CJ, anul acesta, am reușit să plombăm 193 de kilometri de drum județean și să trasăm marcaje rutiere pe aproximativ 200 de kilometri de drum. Am nivelat și pietruit 78 de kilometri de drum și am reprofilat alți 33 de kilometri.”

Prețurile pentru un kilometru de șosea asfaltată de către Primăria Călărași este astronomic. 846 metri de stradă la doar…74 miliarde lei vechi. Iată de ce…

La sfârșitul celui de al doilea mandat, administrația Drăgulin s-a trezit stresată de cetățenii care și-au distrus autovehiculele pe străzile ghiorlănite din municipiu și anunță că vor începe lucrări. Pe bulevardul Nicolae Titulescu din mun. Călărași risipa de bani de la bugetul local este imensă. Valoare totală a lucrărilor se ridică la 74 miliarde lei vechi iar contractul  de lucrări a fost deja semnat de autorităţie locale la sfârşitul lui 2018. Bulevardul este printre foarte puținele străzi din municipiu care este corect asfaltat, și mulți consilieri locali nu au văzut rostul acestei investiții. Ca să fie cheltuiți cât mai mulți bani s-a dat și o denumire pompoasă lucrărilor: Amenajarea peisagistică şi modernizarea bulevardului se va face pe o distanţă de 826 metri, unde urmează să fie montate 3.116 m de borduri cilindrice, 140 m de borduri mari, 163 de bănci stradale, 103 coşuri de gunoi şi 42 stâlpi de iluminat, va demara în această primăvară. Un calcul simplu arată că această modernizare printr-o asfaltare, înlocuire a bordurilor și extindere a lățimii străzii, amplasarea de bănci și coșuri de gunoi supradimensionate ca număr pentru 846 metri de stradă este extrem de scump. Am putea aprecia că Primăria Călărași asfaltează străzile la preț de 10 ori mai mare decât Consiliul Județean. Cu acești bani provenind din taxe și impozite, se putea asfalta întreg cartierul Mircea Vodă a declarat Marius Dulce, consilier local PSD. El a susținut cu calcule aceasta. Iată planșa cu imaginea ștințifico-fantastică despre cum ar arăta acest bulevard, planșe despre care Primăria spune că proiectantul le-ar fi realizat gratuit…

O altă investiție unde Primăria Călărași a fost nevoită să se împrumute la o bancă, neavând bani…sunt lucrările de asfaltare și modernizare a străzii Grivița. Anunțată în fiecare an ca cea mai uluitoare realizare care va urma, ca o investiție majoră de 9.426.773,54 lei, fără TVA, modernizarea străzii Grivița presupunea lucrări pe 2,54 km pe parcursul traseului care se intersecta cu 32 de străzi principale sau colectoare. O împărțire simplă ne duce la rezultatul că 1 km de stradă pe Grivița va costa 37 miliarde lei vechi.

La data de 20 iunie 2018, consilierii locali din Călărași au aprobat modernizarea străzii Grivița , valoarea investitiei este de 9.426.773,54 lei, fără TVA. Strada este una principală făcând legătura dintre continuarea DN3B (Calarasi-Fetesti)care traversează municipiul de la est catre centru, și are ca punct de început intersectia cu strada Prel.Bucuresti si punct de sfarsit intersectia cu Bdul.Cuza Voda. Sectoarele de strada propuse pentru modernizare aveau o lățme variabilă, formată din doua benzi de circulatie, trotuare si spatii verzi cu latime variabila, canalizari menajere si pluviale. Principalele lucrari de executat prin proiect sunt:  Lungime strada- de modernizat = 2534 ml;  Latime parte carosabila = 6,00 – 9,00;  Suprafata sistem rutier flexibil= 26781 mp.

Un alt aspect este calitatea deplorabilă a asfaltării efectuate de Primărie, ca de exemplu cea recentă pe Bulevardul Cuza Vodă, unde asfaltul se ia cu lingura, nu conține liant, și unde s-au creat gropi care zdruncină serios pe conducătorii auto. Oare de ce Consiliul Județean face lucrări a căror calitate nu se poate compara cu cele ale Primăriei Călărași?