Președintele Vasile Iliuță va mai construi 2 porturi. Iată unde…

4 săptămâni ago Pîrloagă Marian Comentariile sunt închise pentru Președintele Vasile Iliuță va mai construi 2 porturi. Iată unde…

Călărașiul va fi și port la Dunăre. El va avea pe lângă portul turistic care se va construi pe banii ministerului turismului în mun. Călărași, un alt port turistic construit pe Dunăre, lângă un port industrial. Cele din urmă două porturi  se doresc a fi construite printr-o axă a unui proiect de dezvoltare regională pentru a pune în valoare turismul călărășean și dezvolta industria municipiului. Visul lui Vasile Iliuță a fost transmis în direct de către acesta în cadrul unei emisiuni la un post de radio.

Problema cu care administrația PSD se confruntă este lipsa de navigabilitate pe brațul Borcea, acesta nefiind dragat deloc după revoluție. Practic de peste 30 de ani șenalul navigabil s-a colmatat de depuneri, aluviuni care au făcut ca acesta să fie impracticabil pentru navigație. Cel mai afectat a fost Prefab S.A. București, care își aduce de mult timp materia primă pe minunatele șosele ale municipiului, mai ales când cotele apelor sunt scăzute. Dragarea brațului Borcea a fost și una dintre dorințele managerului Miluț dar este și a multor primari de orientare PNL cum ar fi Radu Iulian/ Dichiseni sau Vasile Aurel/ Jegălia care și-au dezvoltat proiecte pentru turism și au nevoie de dragarea brațului Borcea. 

Privind portul turistic de agrement din mun. Călărași acesta va fi construit deocamdată nu pentru ambarcațiuni ci pentru o amfibie care va efectua curse regulate pe relația Călărași – Chiciu – Silistra. Atunci când cotele apelor vor fi scăzute amfibia va efectua cursa folosind drumul județean. Președintele interimar al PNL Călărași Emil Dumitru a spus că se va construi un port turistic dar nu în mun. Călărași ci în mun. Oltenița. El a argumentat că acolo există deja un port care va deveni un nod comercial urmare a schimburilor comerciale pe relația Tutrakan – Oltenița. Acesta a mai descris și utilitatea continuării lucrărilor la Canalul Dunăre – București.

Deocamdată, ambițiile celor 2 politicieni de orientări diferite depind numai de sustenabilitatea financiară a lucrărilor ce trebuie efectuate. Nu este exclus să auzim din nou ideea ori promisiunea construirii unui pod la Dunăre, nu știu unde…