În orașul lui Daniel, CFR își face de cap. Oare în Lehliu de ce este altfel?

2 ani ago Pîrloagă Marian Comentariile sunt închise pentru În orașul lui Daniel, CFR își face de cap. Oare în Lehliu de ce este altfel?

Zilnic, mii de cetățeni traversează cu autovehiculele trecerile la nivel cu calea ferată din minunatul nostru municipiu. Ghiorlănite, an de an Primăria efectuează reparații bituminoase, astupând gropile care rup zilnic suspensiile la vehicule. Am interpelat în sedința de consiliu local executivul Primăriei și le-am cerut să urmeze exemplul Primăriei din Lehliu, unde de foarte mulți ani trecerile peste calea ferată au benzi de îmbinare din cauciuc. Până și la Halta Cucuieți trecerea drumului județean peste calea ferată este prevăzută cu astfel de benzi din cauciuc. Un alt subiect a fost acela al lipsei iluminatului acestor treceri cu calea ferată din municipiu. CFR dispune de mai mulți stâlpi cu proiectoare pe care din motive de economie nu le folosesc, fiind probabil deconectate de la instalația electrică. Întunericul este beznă la bariera de pe str Sloboziei pe strada principală de acces din așa zisul municipiu. La trecerea de la 10 nivele sau din Măgureni aceeași situație. Primăria a făcut câteva adrese la acest CFR dar…degeaba.

 

CFR administrează potrivit legii 15 metri de teren de la axul căii ferate, iar Primăria administrează/ ar trebui să adminsitreze drumurile care tranzitează calea ferată. La Călărași totul este un haos, o degringoladă ușor de văzut cu ochiul liber. Cei care mai călătoresc cu trenul, povestesc de imaginea selenară de ambele părți ale căii ferate la intrarea în municipiu. Nu se poate compara cu vreo alta din țară – spun ei. Gunoaie aruncate, boscheți, gropi ale căutătorilor de fier vechi, moloz și mult, foarte mult întuneric noaptea.

Accesul pietonal la peronul gării Călărași Sud este invadat de buruieni, ca de altfel toată calea ferată. Care iluminat? Gunoaiele se ascund printre boscheții care au crescut ca pomii, mulți oameni fiind nevoiți să se uite cu atenție ca nu cumva să fie mușcați de vreun câine. Deocamdată, Primăria se ocupă cu adrese și nu cu administrația acestor terenuri publice care mai fac parte din municipiu. Locatarilor de pe strada Locomotivei li s-a comunicat că nu li se poate asfalta strada și introduce canalizare. De mai mulți ani durează situația asta, Primăria spunând că pentru aceste utilități trebuie ca CFR să le avizeze favorabil solicitarea scrisă.

Nu mai vorbim de cozile interminabile la barierele CFR datorate manevrei vreunei locomotive, care produce așteptări de cca 10-15 minute la fiecare lăsare a barierei și cozi care depășesc 100 metri. Se pot face multe propuneri de remediere a acestei situații, inclusiv de obligare a CFR să își efectueze manevrele pe sectorul dintre bariera de pe str Sloboziei și cea de la 10 Nivele, fără a mai crea restricții pentru circulație. Este exemplul din multe alte orașe, pe care sper că nu vă veți supăra dacă le voi solicita ca măsuri în Ședința de Consiliu local de marți, alături de remedierea situațiilor de mai sus.Voi ce spuneți?