Municipiul Călărași are un nou arhitect șef
8 ani ago Pîrloagă Marian Comentariile sunt închise pentru Municipiul Călărași are un nou arhitect șef
Municipiul Călărași are un nou arhitect-şef: Laurențiu Samoilă. Născut la 9 februarie 1959, Laurențiu Samoilă a absolvit Institutul de arhitectură Ion Mincu din București. A fost arhitect-șef al Consiliului Județean Călărași începând cu luna aprilie 2013 , când a fost numit prin dispoziția președintelui Consiliului Județean în această funcție.
Primarul Drăgulin are multe așteptări de la acesta…nu este vorba numai de respectarea termenelor din circuitul funcțional al documentelor emise de Primăria Municipiului Călărași prin Direcția de Urbanism. Bulgăreanu Valentin fostul arhitect a lăsat o situație discutată controversat privind lipsa de viziune arhitecturală din municipiul nostru. Primăria Călărași nu mai are arhitect-șef din vara anului trecut, după ce Lorand Alexandru Bereczk s-a transferat la Consiliul Județean Covasna. Noul arhitect șef va avea mult de lucru…Clădiri cu multe etaje sunt amplasate între locuințe parter, case țigănești cu turnuri contrastează cu majoritatea locuințelor din multe cartiere. Presa locală a scris mult despre lipsa de viziune, gândire și preocupare urbanistică din multe zone ale orașului link
Reședința de județ are nevoie de un arhitect competent care să dezvolte planuri pentru un nou centru civic, pentru reabilitarea Pieței centrale, a zonei de faleză, crearea de parcări și de zone de agrement – spune primarul Drăgulin… Degeaba senatorul Filipescu (PNL) s-a zbătut și a obținut alocarea unor sume de bani pentru realizarea unui port turistic la Călărași, dacă aceasta nu va fi susținută prin proiecte de arhitectură de calitate prin noul arhitect șef Laurențiu Samoilă, de echipa noastră a salariaților din Primărie, și de către consilieri…
Avem clădiri de patrimoniu care se doresc a fi reabilitate, monumente istorice… Clădirea fostului Cinema Victoria, a fostei Poște, etc. Reabilitarea lor presupune experiență și dăruire, lucruri pe care călărășenii le așteaptă de la noul arhitect șef. Se mai așteaptă comunicare a proiectelor sale venite pentru Călărași. Presa așteaptă informări, iar pagina oficială a Primăriei link dar și noua pagină de facebook a Primăriei, lansată astăzi link au nevoie de informații privind noua concepție de arhitectură din municipiu. Un prim pas l-a făcut în campania electorală primarul Drăgulin. Pe site-ul personal acesta prezintă multe proiecte ale sale și echipei PNL pentru călărășeni. Este vorba de:
- Piața Centrală – hala de legume-fructe
- Piața ORIZONT – hala legume -fructe
- Investiții propuse pentru modernizarea infrastructurii rutiere
- Lucrări propuse pentru reabilitarea străzilor:
- Reparații Str. GRIVIȚA
- Modernizare străzi Cartier Mircea Vodă
- Reparații străzi Cartier MĂGURENI
- Modernizare Șoseaua ROCADA tronson DN 21 – Strada București obiectiv în derulare
- Bazin de înot didactic
- Modernizarea Bazei Sportive ”NAVROM”
- Sala de sport cu tribuna 180 de locuri in incinta Colegiului Agricol SANDU ALDEA
- Reabilitare, consolidare și protecție a monumentului istoric POȘTA VECHE
- Reabilitare clădire publică VICTORIA (fost cinematograf VICTORIA)
- „Baza sportivă de canotaj ”
- Baze sportive multifuncționale în municipiul Călărași
- Reabilitare centru vechi
- Amenajare locuri de joacă copii
Sunt proiecte despre care primarul Drăgulin a promis că va informa privind stadiul lucrărilor. Deocamdată astăzi 20 februarie se discută bugetul local. Banii trebuiesc împărțiți și gândite priorități, pentru că mulți consilieri strigă că nu vor să admită risipa banului public. Primarul mai are o ambiție. El a spus că nu se grăbește, și că va spune stop lucrărilor de mântuială. A făcut referință la lucrările de reparații stradale efectuate de firmele ce au reabilitat rețeaua de apă – canalizare. În iunie se vor recepționa străzile și trotuarele asfaltate de ei. Multe sunt ghiorlănite de gropi, spune primarul – amintind că și el suportă disconfortul zilnic produs de gropile din Călărași. În acest an, din cei 10% fonduri de garanție de la firmelor care nu au efectuat reparații corecte la infrastructură – Primăria va efectua reparațiile stradale de calitate impuse.
Arhitectul este cel care trebuie să prevadă parcări publice, și să dea o imagine armonioasă, utilă a municipiului spune viceprimarul Ivanciu – responsabil de probleme de urbanism. Avem mult de muncă împreună, spune acesta – enumerând preocupările sale de reorganizare ale unor servicii și direcții din Primăria Călărași. Avem un buget propus și acum ne preocupă cât de eficient îl vom face ca să răspundă cerințelor călărășenilor – spune acesta, arătând dosare cu planuri, schițe defalcate pe categorii bugetare, de pe masa din biroul său. Aici împreună cu celălalt viceprimar, Dragoș Coman și consilieri locali din comisii au loc săptămânal multe ședințe de lucru. Acum ne preocupă situația transportului local spune viceprimarul PNL Ivanciu. Vrem să se termine odată starea asta defectuoasă prin care a funcționat transportul local. Vrem să se intre în legalitate, cu un alt contract adresat transportatorului. Vrem și discuții cu el, de aceea am invitat specialiști în transport pentru a ne consilia. Totul o facem pentru binele călărășenilor spune viceprimarul Ivanciu.
Dragoș Coman este și el preocupat de situația unui transport local rapid și eficient, arătând că el se ocupă de coordonarea Poliției locale. Un lucru de care depinde circulația în municipiu sunt planurile de urbanism ale străzilor, amenajarea parcărilor, zonelor piețelor, instituțiilor aglomerate. Una din ambițiile mele, spune Dragoș Coman este să reabilitez circulația pe aceste sectoare unde este îngreunată. Se poate realiza prin proiecte urbanistice dar și măsuri administrative, semafoare inteligente cât și cu efectivele de polițiști locali ce le am în subordine- ce pot îndruma circulația. Privind transportul local, Dragoș Coman arată despre necesitatea adaptării acestuia transportului civilizat din alte orașe. Ne gândim la stații de autobuz amenajate, acoperite, și iluminate – unde călărășenii să se poată adăposti, spune el. Circulația zilnică a unui număr de cca. 19 autobuze nu este simplă într-un oraș aglomerat arată el. Vrem să rezolvăm multe lucruri în acest an și să ne arătăm utilitatea.