Mun. Călărași – locul unde sute de conducători auto sunt opriți degeaba zilnic, neregulamentar de către polițiștii nou încadrați?
o lună ago Pîrloagă Marian Comentariile sunt închise pentru Mun. Călărași – locul unde sute de conducători auto sunt opriți degeaba zilnic, neregulamentar de către polițiștii nou încadrați?
Odată cu trecerea în rezervă a majorității polițiștilor cu experiență și vechime în funcție dar și însoțit de tăierile salariale de cca. 20% ale veniturilor polițiștilor, însoțite de transferul acestora din operativ pe la birouri, călărășenii asistă zilnic la experiențe cu polițiștii. Nu este vorba de polițiștii de la Poliția Rutieră, care sunt buni profesioniști / deși au mai rămas câțiva…ci de către cei recent încadrați la Ordine Publică pentru a presta activități de… pază și ordine. Adică preponderent cele reglementate de legea 61/ 1991.
Însoțiți de jandarmi, aceștia doresc să facă cunoscut că pot opri pe oricine în traficul rutier. Numai că zilnic asistăm la opriri neregulamentare în mijlocul DN 21. Polițistul care fuge din autoturismul de serviciul care staționează în fața Stației Meteo Călărași peste cele două benzi circulate cu până la 60Km./ oră pentru a opri din mijlocul șoselei pe conducătorii auto care vin pe celelalte două benzi. Asistăm la experimente care nu au legătură cu munca de poliție și un comportament normal, justificat al opririi. Degeaba ceri să ți se spună motivul opririi. Vei afla că: este un control auto, deși nu sunt date și informații privind evadați sau criminali ori furturi.
Excesul de zel se aplică fără discernământ și vreo logică se opresc autoturisme pe ambele benzi prin întinderi dezordonate ale mâinilor de către polițist. Ți se cer toate actele de conducere dar nu se consemnează nicăieri aceasta. Traficul auto se blochează, conducătorii auto care intră în municipiu nu au accidentat încă vreun nou încadrat la Poliția mun. Călărași. Nu știm câte dosare penale au întocmit aceștia sau ce amenzi au aplicat ca urmare a acestor așa zise controale dar ne îndoim.
Obligațiile polițistului rutier sunt stabilite prin “Concepția de atitudine și acțiune a poliției rutiere”, documentul care reglementează modul de acțiune în trafic al agenților de circulație.
Astfel, polițistul rutier e obligat să comunice șoferului motivul opririi, abaterea comisă și sancțiunea prevăzută de lege, după care va întocmi documentele de constatare și va solicita conducătorului auto să rămână în autovehicul. “Dacă șoferul manifestă intenția de a coborî cu scopul de a veni la autovehiculul poliției, polițistul va insista ferm să rămână în autovehicul până la terminarea procedurii de completare a documentelor de constatare”, scrie în regulamentul polițiștilor.
La finalizarea controlului, agentul de circulație trebuie să restituie conducătorului auto documentele, mai puțin cele reținute odată cu constatarea abaterii, dar și să-i explice șoferului modul de soluționare, dreptul de a adăuga mențiuni în procesul-verbal de contravenție, precum și termenul de folosire a căilor de atac împotriva documentelor întocmite.
De asemenea, potrivit art. 35 din Codul Rutier republicat, polițistul rutier are dreptul să verifice vehiculul, precum și identitatea conducătorului sau a pasagerilor aflați în interiorul acestuia atunci când există indicii despre săvârșirea unei fapte de natură contravențională sau penală. Refuzul șoferului de a se conforma se sancționează cu amendă și reținerea permisului de conducere pe o perioadă de 90 de zile.
Cum te oprește polițistul în trafic?
În ceea ce privește modalitatea de oprire a autovehiculelor, agentul trebuie să aleagă un loc adecvat, astfel încât să permită poziționarea mașinilor în afara părții carosabile, în parcări sau alte spații în care nu se stânjenește circulația.
Pentru a opri un autoturism, polițistul va efectua semnalul de oprire regulamentar cu brațul, pe timp de zi, iar pe timp de noapte, cu bastonul reflectorizant sau a unui dispozitiv cu lumină de culoare roșie. În ambele cazuri, poate folosi fluierul. Pe autostrăzi, agenții rutieri trebuie să efectueze semnalul de oprire exclusiv din autovehiculul poliției, iar șoferul este invitat să urmeze mașina poliției până în prima parcare, unde se trece la executarea controlului propriu-zis.
“După oprirea autovehiculului, unul dintre polițiști va desfășura procedura de constatare, în timp ce partenerul său îl va supraveghea pe conducătorul autovehiculului oprit și pe restul ocupanților”, se mai specifică în document.
Așteptăm ca polițiștii să se ocupe de lucruri mai serioase. Municipiul este invadat de droguri. Scandalurile publice sunt de necontrolat pentru cele doar 2 echipaje cărora li s-a găsit ca preocupare…legitimarea conducătorilor auto în trafic. Mulți cetățeni se întreabă când au mai îndrumat acești domni circulația rutieră, când a fost văzută ultima patrulă pedestră prin municipiu. Inutil.. Până Când?