IPJ Călărași despre circulația rutieră din mun. Călărași. Interdicții, sancțiuni și propunerile polițiștilor…

7 luni ago Pîrloagă Marian Comentariile sunt închise pentru IPJ Călărași despre circulația rutieră din mun. Călărași. Interdicții, sancțiuni și propunerile polițiștilor…

Urmare solicitării redacției noastre privind luarea de măsuri pentru defluirea traficului auto bolcat de auto tip școală, a reducerii accidentelor pe str. Grivița, lipsa unor parcări, și implicarea poliței rutiere în rezolvarea unor aspecte de competența dumnealor, am primit următorul răspuns, pe care îl publicăm. Cu mulțumiri drei Ghiveci Bianca.

 

CĂTRE

Domnul Marian Dorin Pîrloagă,

e-mail: office@atitudineadincalarasi.ro

 

Urmare a cererii dumneavoastră, adresată Inspectoratului de Poliție Județean Călărași, formulată în baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public, cu modificările și completările ulterioare, vă comunicăm următoarele:

 

  1. Actul la care faceți referire este încă valabil, prin adresa nr. 327453/28.01.2021, respectiv 327454/28.01.2021, Autoritatea Rutieră Română – Agenția Călărași și Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor – Instituția Prefectului – Județul Călărași au fost informate cu privire la traseul de instruire practică și examinare.

         De asemenea, Autoritatea Rutieră Română informează școlile de șoferi cu privire la traseul de instruire practică și examinare, în data de 01.02.2021 prin adresa 327187/1-21, un număr de 21 de școli auto au fost informate cu privire la aspectele mai sus menționate.

În conformitate cu prevederile art. 31 din H.G.  1391/2006 R, se stabilește ca traseu de instruire practică și examinare in vederea obținerii permisului de conducere pentru școlile de șoferi, toate străzile din municipiul Călărași cu excepția străzilor Bucuresti, Prel. București, Grivița, Eroilor, Flacăra, Progresul, Bld. Republicii, Bld. Nicolae Titulescu, Bld. Cuza Voda, zilnic intre orele 07.00-08.30, respectiv 15.30-17.30, iar in weekend intre orele 09.00-12.00 și cu excepția str. Belșugului când valorile de trafic din municipiul Călărași sunt foarte mari.”

Controalele în trafic sunt efectuate zilnic, intervalul orar fiind influențat de situația operativă.

În anul 2020 au fost aplicate două sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea acestei prevederi, în valoare de 1.160 de lei, iar în anul 2021 au fost aplicate două sancțiuni contravenționale pentru nerespectarea acestei prevederi, precum și alte opt sancțiuni contravenționale prevăzute de O.U.G. 195/2002, în valoare de 3.200 de lei.

Totodată, față de doi instructori auto a fost dispusă măsura complementară de suspendare a exercitării dreptului de a conduce autovehicule pe drumurile publice.

  1. Poliția Municipiului Călărași a solicitat Primăriei Municipiului Călărași pentru preîntâmpinarea accidentelor rutiere, să dispună urgent măsuri de montare a limitatoarelor de viteză pe străzile care se intersectează cu str. Grivița, precum și pe str. Grivița la intersecția cu str. Sloboziei și in zona Școlii nr. 2.

Ținând seama de împrejurări și de intensitatea circulației, pe sectorul de drum al străzii Grivița situat între str. Portului și str. Eroilor, să fie instituită limita de viteză 30 km/h.

 

  1. În anul 2021, pe str. Grivița sau la intersecții cu str. Grivița au avut loc 7 accidente rutiere soldate cu pagube materiale și 8 victime rănite ușor.

Totodată, în acest an, lucrătorii Biroului Rutier au soluționat alte 15 accidente rutiere soldate doar cu pagube materiale ce au avut loc la intersecții cu str. Grivița sau pe str. Grivița.

Cauza principală a producerii acestor accidente rutiere, o constituie nerespectarea de către conducătorii auto a semnificației indicatoarelor rutiere (Oprire).

 

  1. Vizavi de blocarea traficului auto și pietonal pe str București, vizavi de Primăria Călărași unde a căzut acoperișul unei construcții…Din primele verificări efectuate, administratorul drumului a semnalizat cât mai repede posibil, un obstacol care pune în pericol siguranța circulației.

Pietonii pot utiliza în condiții de siguranță trotuarul de pe partea dreaptă, aceștia pot traversa str. București la intersecția cu str. Sloboziei sau la intersecția cu str. 13 Decembrie.

Un pasaj pietonal ar îngreuna și mai mult traficul in zonă, în condițiile în care str. București este intens circulată.

 

  1. Lucrătorii Biroului Rutier acționează zilnic în cel puțin 4 intersecții pentru fluidizarea traficului rutier.
  2. Îndrumarea circulației rutiere la ore aglomerate se desfășoară zilnic în intersecțiile bld. Nicolae Titulescu cu bld. Republicii (Școala nr.5), Prel. București cu str. Zăvoiului (Liceul “Barbu Știrbei”), bld. Republicii cu bld. Cuza-Vodă (“Agneza”), str. Belșugului cu str. Dunărea (Piața “Big”), str. Grivița cu bld. Cuza- Vodă.

7.Conform prevederilor legale, poliția rutieră poate aplica sancțiuni contravenționale acestor conducători auto, în situația în care autovehiculele expuse spre vânzare sunt oprite neregulamentar.

 

  1. Poliția rutieră susține orice lucrare de infrastructură rutieră care implementează măsuri de fluidizare și deplasare în condiții de siguranță a participanților la traficul rutier.
  2. Poliția rutieră recomandă amenajarea de parcări supraetajate pe bld. 1 Mai (în zona spitalului), pe str. Belșugului (piața “Big”), pe str. Sloboziei (zona prefecturii) și în orice alte locații unde configurația terenului permite acest lucru.
  3. Administratorul drumului public a fost informat cu privire la refacerea tuturor marcajelor din mun. Călărași, a asigurării iluminatului public în zona trecerilor de pietoni, precum și la amenajarea unui trotuar pe Prelungirea Sloboziei, la intrarea in municipiu și la trecerea la nivel cu calea ferată din zona liceului “Auto”.

Pentru deplasarea în condiții de siguranță a pietonilor, în conformitate cu prevederile art. 72, alin. 1 din O.U.G. 195/2002 RMC “Pietonii sunt obligați să se deplaseze numai pe trotuar, iar în lipsa acestuia, pe acostamentul din partea stângă a drumului, în direcția lor de mers. Când și acostamentul lipsește, pietonii sunt obligați să circule cât mai aproape de marginea din partea stângă a părții carosabile, în direcția lor de mers.”

  1. Patrulele sunt planificate conform unui grafic de lucru întocmit lunar. Raza întregului municipiu este acoperită permanent cu patrule de poliție de ordine publică și de rutieră, precum și patrule mixte cu jandarmi, polițiști locali.

În funcție de situația operativă, patrulele aflate în serviciu sunt planificate în zonele pretabile la comiterea de fapte antisociale pentru creșterea gradului de siguranță și protecție pentru cetățeni prin protejarea persoanei, protejarea patrimoniului, siguranța stradală și siguranța rutieră.

 

        Vă mulțumim pentru încrederea acordată și vă asigurăm de întreaga noastră disponibilitate în rezolvarea problemelor ce intră în competența informațiilor de interes public.

       

 

     Cu stimă,

                    

   

Responsabil Legea 544/2001

Agent principal de poliție

 

GHIVECI BIANCA MIHAELA