Gara Ciulnița vrea să fie reabilitată prin demolare. În locul ei se va construi un bufet și o sală de așteptare. Iată minunea…

3 ani ago Pîrloagă Marian Comentariile sunt închise pentru Gara Ciulnița vrea să fie reabilitată prin demolare. În locul ei se va construi un bufet și o sală de așteptare. Iată minunea…

Gara din Ciulnița nu este pe lista monumentelor istorice. Ca atare se poate demola ușor…

Construită în perioada interbelică gara Ciulnița este o mândrie a județului Călărași privind rolul acesteia în perioada celui de al doilea război mondial dar mai ales ca nod feroviar foarte important în traficul de persoane și mărfuri. Dintre toate gările construite în perioada interbelică, Ciulnița a rezistat cu bine timpurilor, beneficiind de o construcție solidă, cu o arhitectură impresionantă acestui tip de construcții. Gara este atât de importantă încât edilii județului din perioada anilor 2005 – 2006 au uitat să o treacă pe lista monumentelor istorice. 

În locul gării demolate se vrea construirea unui bufet și a unei clădiri pentru sala așteptare & casa de bilete…

Acest lucru a fost favorabil cheltuirii unor sume frumoase de bani publici. Cheltuirea a  394.075.000 lei pentru stația Ciulnița, aflată pe teritoriul comunei Dragalina, presupune reabilitarea și modernizarea ei prin demolare. Da, ați citit bine. S-a început procedura de achiziție a lucrărilor și urmează ca acestea să fie derulate prin SICAP în 2-3 zile… ne informează primarul com. Dragalina, Stanciu Gabriel. Primăria Dragalina nu are nici o responsabilitate, pentru că proprietar este ministerul transporturilor, acesta este cel care dorește reabilitarea prin demolare. Astfel, sunt prevăzute lucrări de reabilitare a peroanelor (pe o suprafață de 6.560 mp) și de reabilitare a liniilor de cale ferată (pe o lungime de aproximativ 4 kilometri). Practic pe locul gării demolate se vor construi 2 corpuri. Unul va găzdui un bufet atît de necesar și chioșcuri iar celălalt sala de așteptare cu casa de bilete. Durata de execuție a lucrărilor pentru stația Ciulnița este de 10 luni. Procedura nu este publică, nimeni nu a regăsit undeva o informare publică sau o consultare a cetățenilor privind demolarea acestei gări.

Gara se va reabilita prin demolare pe banii CNI și nu cum a indicat senatorul Pandea…

Senatorul Pandea, omul care merită respectul comunităților pentru dezvoltarea acestora a indicat acum 5 luni că gara se va reabilita, dar pe banii ministerului transporturilor. Numai că și senatorul călărășean a fost indus în eroare pentru că reabilitarea de care vorbea  acesta presupune… o demolare, altă proiectare și o procedură  pe banii Companiei Naționale de Investiții.
Ciprian PandeaVești bune pentru infrastructura feroviară din județul Călărași. Guvernul României a aprobat, în ultima sa ședință, indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții „Reabilitarea liniei de cale ferată București—Constanța, componentă a Coridorului IV Pan-European pentru o viteză de maxim 160 km/h — Lucrări în stațiile c.f. Fetești și Ciulnița, de pe linia de cale ferată București—Constanța”. Este vorba de lucrările ce nu au mai fost realizate, de fostele guverne, în cadrul proiectului de reabilitare a întregii magistrale feroviare București-Constanța.
🟦Finanțarea se realizează din fonduri externe nerambursabile și de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naționale de Căi Ferate „C.F.R.” — S.A.
Între vorbe și fapte există finanțarea, iar mulți călărășeni se îndoiesc de gândurile bune pentru această gară, cum că ar ascunde interesele unor firme. Oamenii se gândesc și la conservarea clădirilor istorice…dar unii se gândesc la profit. Fotografiile pe care le-am efectuat nu arată la fel ca expertiza tehnică faptul că această  construcție se află în stadiu de degradare avansat sau probabil de prăbușire. Se vede cu ochiul liber că gara are nevoie doar de o înlocuire a acoperișului, o cosmetizare și o dotare a spațiilor. Gara are nevoie de un grup sanitar salubru, igienic de peroane curate, accesibile uțor călătorilor, cu garduri de protecție pentru aceștia. Nu de demolare…