Asfaltare, canalizare și apă în Cimitirul Central. Proiectele Primăriei Călărași

8 ani ago Pîrloagă Marian Comentariile sunt închise pentru Asfaltare, canalizare și apă în Cimitirul Central. Proiectele Primăriei Călărași

Administrația Cimitirelor din mun. Călărași va începe după Sărbătorile de Paște, lucrările de asfaltare în Cimitirul Central. Aleile principale de acces, care s-au distrus prin accesul de autovehicule grele, în special pentru ridicarea gunoiului, trebuiesc asfaltate. Intenționăm, din motive de economie să realizăm lucrările de asfaltare în regie proprie cu salariații Serviciului spații verzi și pavaje – aflat în subordinea Primăriei Călărași. Totodată vom realiza canalizare pentru strângerea apelor pluviale și 4 pompe de apă. Vom suplimenta numărul de containere și vom introduce numai containere de gunoi pe roți, astfel încât accesul autospecialelor de salubritate să nu se mai facă în Cimitir.

Am adus câteva basculante cu pietriș și începând de astăzi îl vom arunca pe aleile secundare, dintre morminte, unde cetățenii ne-au reclamat că este noroi și nu se poate intra din acest motiv. Ridicarea gunoiului de face de 2 ori pe săptămână ne arată administratorul Bălăngea Daniel și vreau să cer suplimentarea de mai multe ori pe săptămână.

La fel, după ce vom termina asfaltarea, voi dispune ca toate lucrările din Cimitir să se efectueze astfel încât să nu se mai producă distrugeri ale asfaltului turnat. Voi urmări personal și prin salariați ca cei ce execută lucrările să folosească folii de plastic pentru prepararea materialului, a betoanelor. La fel nu voi mai permite amplasarea pământului excavat pentru realizarea de cavouri pe drumurile de acces, ci încărcarea acestuia imediată. Lucrările în toate cimitirele trebuie să fie efectuate civilizat, fără a se produce disconfort călărășenilor veniți pentru a aprinde o lumânare la rude. Mă preocupă personal atât pe mine cât și conducerea Primăriei, reabilitarea cimitirelor, mai ales a celui Central – spune Daniel Bălăngea. Nu este ușor să te ocupi cu administrație când ai 8 salariați la toate cele 6 cimitire, dar cu sprijinul viceprimarului Dragoș Coman și a dlui primar Drăgulin, iată că Primăria Călărași poate face ceva pentru călărășeni.

Anul trecut am finalizat iluminatul cimitirelor, iar acum vrem să efectuăm reparațiile la sistemul de supraveghere din Cimitirul Central. Totul depinde de sumele de bani alocate la bugetul local pentru lucrările solicitate. Am intervenit pentru ridicarea câinilor fără stăpân abandonați în cimitire și acum folosim persoanele care beneficiază de asistență socială la muncă în cimitire. Acestea sunt planificate de regulă după data de 15 a lunii, dar avem câteva persoane și înainte de acest termen. Personal le dau de lucru și le supraveghez activitatea. Au de măturat, de strâns gunoaiele, de văruit pomii sau bordurile. Avem mult gunoi de transportat spune administratorul Cimitirului arătând cum cetățenii aruncă molozul sau pământul excavat la containere. Acest lucru o să înceteze, veți vedea după ce finalizăm reabilitarea…continuă administratorul.

Munca obligatorie a celor ce primesc ajutoare sociale prin legea 416/2001, este ceva pe care o voi exploata la maxim. Mulți, în general cei în vârstă agreează participarea la astfel de activități în cimitire, unde au rude înmormântate, fiind conștiente de faptul că fac servicii chiar necesare comunității. Încă o problemă este aceea a cerșetorilor care invadează la sfârșit de săptămână cimitirele, problemă discutată cu dl viceprimar Dragoș Coman și dl director Anghel Daniel de la Poliția locală – care au pregătit un plan mai ales în perioada sărbătorilor ce urmează. Totodată vom continua activitatea de igienizare a cimitirelor și de tăiere anuală a arborilor, curățare a buruienilor, precizează administratorul Bălăngea – indicând eforturi foarte mari din anii trecuți ce trebuiesc continuate pentru tăierea și transportarea arborilor, a vegetației…

Colaborăm foarte bine cu consilierii locali, și aici mă refer la dl Dragu Nicolae, fost primar al municipiului. Activitatea noastră este mereu controlată de conducerea Primăriei. Întotdeauna este loc pentru mai bine și suntem receptivi la orice probleme ridicate de cetățeni – a încheiat administratorul Bălăngea Daniel.