A.N.P.C. a sancționat operatorii de pe Aeroportul Henri Coandă. Iată pentru ce…

4 săptămâni ago Pîrloagă Marian Comentariile sunt închise pentru A.N.P.C. a sancționat operatorii de pe Aeroportul Henri Coandă. Iată pentru ce…

La sfârșitul lunii mai 2024, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au derulat o sesiune de consiliere a operatorilor economici, la Aeroportul Internațional ”Henri Conadă”.

Cu această ocazie, au fost verificate modul de desfășurare a activității comerciale (puncte de comercializare a produselor alimentare și nealimentare, case de schimb valutar, centre de închirieri auto etc.) și condițiile și serviciile puse la dispoziția consumatorilor de Compania Națională Aeroporturi București.

În urma neregulilor constatate, în acel moment, comisarii ANPC au dispus măsuri complementare de remediere a acestora, alocând și un termen de ducere la îndeplinire a acestor corectări.

Pe data de 10 iunie 2024, echipe de control ale ANPC au verificat modul în care acestea au fost duse la îndeplinire.

Astfel, au fost controlați 26 de operatori economici care activează în zona destinată consumatorilor de pe Aeroportul Internațional București-Otopeni și, pentru neregulile constatate, în ciuda măsurilor de remediere dispuse la consilierea din urmă cu două săptămâni, au aplicat următoarele sancțiuni:

– 31 de amenzi contravenționale în cuantum de 367.500 lei
– oprirea definitivă de la comercializare a unor produse în valoare de peste 130.000 lei  
– oprirea temporară a prestării de servicii pentru 11 puncte de lucru ale operatorilor economici verificați, până la remedierea deficiențelor.

      “Ne dorim ca toți consumatorii să fie pe deplin protejați, de aceea operatorii economici trebuie să înțeleagă că acțiunile de consiliere, desfășurate în spiritul legii, sunt la fel de importante, iar controalele ANPC reprezintă demersul legal și firesc al verificării măsurilor dispuse în cadrul acestora” – Sebastian Hotca, preşedinte interimar ANPC.

Principalele abateri de la prevederile legale constatate au fost:

– folosirea unor vitrine de expunere a preparatelor culinare neigienizate
– utilizarea unor spații de depozitare cu chedere rupte și mizerie în strat grosier
– expunerea la comercializare a unor produse pe bază de lapte cu adaos de grăsimi vegetale, în spațiu comun cu produse lactate
– comercializarea unor produse finite obținute prin decongelare, fără informare vizibilă a consumatorilor cu privire la faptul că provin din produse congelate
– utilizarea unor vitrine de prezentare a produselor de patiserie/cofetărie neigienizate, cu acumulare de impurități, cu resturi de alimente în zona care asigură ventilația
– nerespectarea temperaturii recomandate, la depozitarea produselor congelate
– comercializarea unor produse alimentare fără a avea menționate ingredientele alergene
– condiții de desfășurare a activității, improprii din punct de vedere sanitar: paviment igienizat necorespunzător
– comercializare unor jucării ce nu sunt însoțite de documente necesare și care nu au instrucțiuni și informații privind siguranța, traduse în limba română, pe etichetă
– comercializarea unor produse alimentare fără a avea înscrise pe etichetă informații specifice, în limba română,
– comercializarea unor produse textile fără traducere în limba română a compoziției fibroase, pe etichetă
– utilizarea unor ustensile de bucătărie  din material plastic, uzate
– lipsa afișării, în interiorul casei de schimb valutar, a tuturor valutelor tranzacționate.