200 copii ținuți în suferință de către CFR. Lângă gara Fundulea…Iată de ce…

2 luni ago Pîrloagă Marian Comentariile sunt închise pentru 200 copii ținuți în suferință de către CFR. Lângă gara Fundulea…Iată de ce…
Trenul Mangalia – Arad a acumulat zilele trecute peste nouă ore întârziere după ce a staționat în zona Fundulea, din cauza lipsei de tensiune în linia de contact. Trenul, plin cu 200 copii ce veneau din tabără, a plecat la ora 19.10 din Mangalia și abia după 8.30 a ajuns în Gara de Nord. Trenul a rămas blocat cca. 4 ore la 1,2 km de stația CFR Fundulea.  Linia de contact s-a rupt la Fundulea din cauza rafalelor puternice de vânt.
Urmare evenimentului la dispeceratul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” al județului Călărași s-au înregistrat mai multe solicitări, de apă și alimente de strictă necesitate, venite din partea călătorilor trenului IRN 1991. Acesta a rămas fără alimentare cu energie electrică și staționa de mai bine de 4 ore între stații, la circa 1,2 km față de stația Fundulea din județul Călărași. În trenul de călători, ce se deplasa pe ruta Mangalia – Timișoara Nord, se aflau aproximativ 200 de persoane, dintre care o femeie însărcinată, 3 copii mai mici de un an, 15 copii cu vârste cuprinse între 8 și 18 ani și o persoană în vârstă de 78 ani dependentă de insulină.
Echipaje de intervenție din cadrul Inspectoratul pentru Situații de Urgență „Barbu Știrbei” al județului Călărași s-au deplasat la fața locului, iar împreună cu efective din cadrul SVSU Fundulea și SAJ au acordat asistență medicală călătorilor aflați în nevoie și au asigurat măsuri de prevenire a unor stări potențial generatoare de situații de urgență. Cu sprijinul UAT Fundulea au fost puse la dispoziție baxuri de apă și un microbuz școlar pentru a transporta pasagerii doritori în stația Fundulea de unde să fie preluați, către București, de alte mijloace de transport în comun. La ora 08:51 a sosit la fața locului o locomotivă Diesel aparținând operatorului de transport feroviar pentru a prelua garnitura de tren, ca mai apoi, la ora 9:00, garnitura să se repună în mișcare.
CFR Călători spune că la Gara de Nord li s-a oferit apă și  cornuri cu ciocolată pasagerilor
Pasagerii spun că nu li s-a spus ce se întâmplă și că ore întregi nu a fost trimisă locomotivă de ajutor. CFR Călători spune că întârzierile au apărut din cauza lipsei de tensiune în firul de contact în zona Fetești. Trenul ar fi trebuit să ajungă la 23.11 în Gara de Nord și la 8.30, ora la care a ajuns în Capitală joi dimineață, ar fi trebuit să fi trecut de Deva. IR 1921 a plecat la 9.01 din Gara de Nord și va ajunge după 21.30 la Arad dacă nu mai apar probleme. Trenul IR 1921 circulă între Mangalia și Arad via Tg Jiu pe o rută de 872 km care este lungă și fără vreo întârziere (peste 16 ore). La ora 7:53 a fost retras din linie curentă Brănești – Fundulea cu locomotivă Diesel trenul 1921-2. La ora 8:15 trenul 1921-2 a plecat din Brănești cu locomotiva electrică proprie. Locomotiva Diesel va intra din nou pe firul II pentru aducerea în stația Brănești a trenului 1991-2, spune CFR Infrastructură.